تعداد بازدید: ۳۶۷
کد خبر: ۱۷۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۸ - 2023 08 July

به گفته معاون جهاد کشاورزی نی‌ریز، برنج و شکر طرح تنظیم بازار از اواسط هفته جاری در فروشگاه‌های بزرگ توزیع می‌شود. محمدحسن عنایت‌الهی گفت: «در سطح کشور با فروشگاه‌های زنجیره‌ای جهت توزیع اقلام تنظیم بازار قرارداد بسته شده؛ اما، چون نی‌ریز در حال حاضر فروشگاه زنجیره‌ای ندارد، از طریق عمده‌فروشان نی‌ریز تهیه و بین فروشگاه‌های بزرگ دیگر توزیع می‌شود.»

وی افزود: «در حال حاضر برنج و شکر طرح تنظیم بازار خریداری شده و تا اواسط هفته جاری بین فروشگاه‌هایی که متعاقباً اسامی آن‌ها اعلام می‌شود، توزیع خواهد شد. بازرسان جهاد کشاورزی و بسیج اصناف نیز روی نحوه توزیع با قیمت تصویب شده نظارت دارند.»

نوشتنی است لیست فروشگاه‌های توزیع کننده اقلام تنظیم بازار، از طریق فضای مجازی وابسته به هفته‌نامه، به اطلاع خوانندگان خواهد رسید.

در همین رابطه، مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از توزیع حدود ۹۰۰ تُن برنج تنظیم بازار در فروشگاه‌های زنجیره‌ای فارس خبر داد و گفت: «پیش‌بینی‌های لازم برای عرضه برنج، مرغ و گوشت با قیمت دولتی در ماه محرم و صفر نیز انجام شده است.»

به گفته صمد رنجبری، اخیراً ۹۰۰ تُن برنج هندی و تایلندی با قیمت هر کیلو هندی جی تی سی ۳۵ هزارتومان و تایلندی رده ب ۱۸ هزار تومان توزیع شده است.

وی ادامه داد: «با توجه به نزدیکی ماه محرم و صفر پیش‌بینی‌هایی برای توزیع برنج در ایام آتی داریم تا کمبودی در بازار اتفاق نیفتد. در واقع در مناسبت‌ها یا مواقعی مانند عید نوروز، ماه مبارک رمضان، ایام محرم و صفر و اربعین که با تقاضای بیشتری در بازار مواجه می‌شویم، با عرضه برنج در بازار تلاش می‌کنیم تا تقاضای مضاعفی که در این مواقع ایجاد می‌شود پوشش داده شود.»

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان این که در حال حاضر نیاز بازار به برنج تأمین شده است، گفت: «در مورد مرغ و گوشت هم پیش‌بینی‌هایی انجام شده و موضوع واردات گوشت منجمد مرغ و گوشت قرمز منجمد از خارج از کشور توسط وزارت جهاد کشاورزی پیگیری و دنبال می‌شود تا بتوانیم در مناسبت‌های پیش‌رو با عرضه مازاد بر تقاضا تعادل بین عرضه و تقاضا را ایجاد کنیم و شاهد تنشی در بازار نباشیم.»

نظر شما
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
پربازدیدها